Den blå regering skal væltes

Vores børn har ret til en grøn fremtid

Enhedslisten I Hvidovre har på en velbesøgt generalforsamling drøftet den forestående valgkamp. Forsamlingen debatterede og understregede: Der er brug for en ny politik - ikke bare en ny farve regering, Mette Frederiksen.

Klimakampen er væsentlig for os. Med Enhedslistens klimaudspil, der er retfærdig, socialt balanceret og finansieret, har vi vist, at det kan lade sig gøre at bremse klodens ophedning,- ---- hvis politikerne altså vil. Planen er en helhedsplan, som ingen andre hidtil har præsenteret. Den kan læses på https://enhedslisten.dk/klimaplan

Den sociale og økonomiske ulighed, der stadig vokser, giver utryghed og er grobund for konflikter. Vi vil et samfund, hvor ingen sulter. Alle har ret til et respekteret og anstændigt liv. Fattigdom skal være fortid. 64.000 fattige børn er 64.000 for mange - også de 500 i Hvidovre.

De mange ghettotiltag og særlove under den blå regering sætter retsstaten under pres og begrænser den enkeltes frihed. Den danske retsstat, som skriver sig tilbage til 1919, er en grundsten i vores demokratiske samfund. Den hviler på lige og retfærdig behandling af alle borgere, åben og transparent regeringsførelse og uafhængige domstole. Der er i den grad grund til at være på vagt, så vi ikke får en gentagelse af 30erne.

Med håb om fremgang for ægte rødt
GOD VALGKAMP
Enhedslisten, den 17. februar 2019